قاب ها و پایه های زیرفضاها در فضاهای هیلبرت

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز
  • نویسنده امیر شفیعلو
  • استاد راهنما حمید واعظی
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1389
چکیده

در این پایان نامه‎‎نظریه قاب های ‎‎زیرفضاها را برای زیرفضاهای فضای هیلبرت تفکیک پذیر توسعه می دهیم. نشان خواهیم داد که برای هر قاب پارسوال زیرفضاهای ‎w در فضای هیلبرت h‎، یک فضای هیلبرت k که شامل h است‎ و یک پایه متعامد یکه n که w=p(n) وجود خواهد داشت که p‎ یک تصویر متعامد از k‎ به روی ‎‎h‎ است. یک تعریف جدید از تجزیه همانی اتمی در فضای هیلبرت ارائه می دهیم. ‎در‎ حالت خاص، یک عملگر تجزیه اتمی، برای تجزیه اتمی همانی‎ تعریف می کنیم که یک فرمول بازسازی شده بدست می دهد.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

فریم ها (قاب ها) و پایه های ریس تعمیم یافته در فضاهای هیلبرت

در این پایان نامه ابتدا‏، پایه های عملگری یا به عبارت دیگر پایه های تعمیم یافته که ازاین ببعد g-پایه نامیده می شوند برای فضاهای هیلبرت معرفی شده است. سپس تمام مشخص سازی ها که در مورد پایه های برداری در فضاهای هیلبرت وجود دارند برای این نوع پایه با کمی تغییرات ارائه شده است.

قاب های فضاهای هیلبرت

عملگر های تجزیه و ترکیب را به عنوان ابزارهای توانمندی در شنلسایی قاب ها معرفی می کنیم. جمع قاب های یک فضای هیلبرت را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و شرایطی را بیان می کنیم که تحت آنها جمع چند قاب یک فضا، خود قابی برای ان فضا باشد. بالاخص جمع قاب های گابور و جمع دنباله های b-بسل را بررسی خواهیم کرد.

15 صفحه اول

تقریبهای متقارن از قاب ها و پایه ها در فضاهای هیلبرت

هدف از رساله حاضر تحقیق در وجود و یکتایی تقریب های متقارن از قاب ها(متناظرا" ، متعامدسازی متقارن از پایه ها در فضای هیلبرت ) می باشد. رساله شامل برخی از کارهای اساسی انجام شده توسط دیوید. آر. لارسن ، ام. فرانک ، سینگ دی دای ، دی گانگ هان ، ای. ج. انسکو، ام. پیرسی ، ا. آلدروبی و پی. ج. کاسازاو ا. کریستین و ج. آر. هلوب می باشد.

15 صفحه اول

قاب ها و تعمیم های آن در فضاهای هیلبرت و *c-مدول های هیلبرت

در این رساله به مطالعه و بررسی برخی از ویژگی های قاب ها، g-قابها و قاب های مخلوط در فضاهای هیلبرت و *c-مدول های هیلبرت می پردازیم. در ابتدا نشان می دهیم تحت یک سری از شرایط، حاصلجمع مستقیم تعداد شمارایی از g-قاب ها (g-پایه های ریس) یک g-قاب (g-پایه ریس ) برای فضای حاصلجمع مستقیم می باشد. همچنین نشان می دهیم حاصلضرب تانسوری تعداد متناهی از g-قابها (به ترتیب قاب های مخلوط، قاب ها، g-پایه های ریس)...

15 صفحه اول

توپولوژی روی قاب ها در فضاهای هیلبرت و باناخ

let h be a separable hilbert space and let b be the set of bessel sequences in h. by using several interesting results in operator theory we study some topological properties of frames and riesz bases by constructing a banach space structure on b. the convergence of a sequence of elements in b is de_ned and we determine whether important properties of the sequence is preserved under the con...

قاب ها و پایه های زیر فضاها در فضای هیلبرت

در این پایان نامه پس از بیان تعریف قاب و بیان اهمیت قاب پارسوال در کاربردها به تعمیم قاب میپردازیم و این گسترش را قاب زیر فضاها می نامیم و بسیاری از قضایای مربوط به قاب را به این تعمیم جدید انتقال می دهیم. قضیه اصلی این پایان نامه در باره قاب زیر فضاهای پارسوال است. همچنین با استفاده از این تعمیم تعریف جدیدی از تجزیه گر همانی ارایه میدهیم که با استفاده از آن به فرمول بازسازی مفیدی دست میابیم.

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تبریز

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023